jak zatrudnić firmę SEO

Google uczy, jak zatrudnić agencję SEO

15 października 2022

Gdy prowadzisz swoje przedsiębiorstwo i uruchamiasz dla niego stronę firmową, z pewnością z czasem myślisz nad tym, co zrobić, by wyświetlała się ona pierwszej stronie rezultatów wyszukiwania. To oczywiste przecież, że współcześnie obecność w internecie jest jedną z podstaw sukcesu, gdyż to właśnie tu znaczna cześć klientów pierwszy raz zetknie się z twoją działalnością. Jak zatem zatrudnić solidną firmę SEO? Zalecamy kierować się wskazówkami profesjonalistów.

Jak zatrudnić rzetelną firmę SEO? Google zamieściło o tym film

Nie da się ukryć, iż cały sektor usług SEO, to znaczy działań skupiających się na optymalizacji stron www pod kątem wyszukiwarek, pojawiła się i bezustannie rozkwita praktycznie tylko za dzięki Google. Mimo występowania innych alternatyw, jak m.in. Yahoo, Bing bądź Yandex, nadal najważniejsze są pozycje uzyskane w wyszukiwarce firmy z Mountain View. Każdy więc, kto stara się zaistnieć w sieci, powinien spróbować powalczyć o swoją pozycję w top 10 w Google. W przypadku usług, gdzie występuje mocna konkurencja, z reguły nie jest to osiągalne bez konsultacji z fachowcami z agencji SEO. Google postanowiło pomóc tym, dla których idea optymalizacji stron jest kompletną nowością, i zamieściło krótki kurs, jak rozpoznać rzetelną agencję SEO.

Czym według Google wyróżnia się dobra agencja SEO?

Maile Ohye, pracownica, Google z ponad 10-letnim stażem, w prosty sposób objaśnia, jak zatrudnić solidną agencję SEO, wymieniając wśród kluczowych cech między innymi:

  • rozpoczęcie pozycjonowania i optymalizacji od drobiazgowego audytu strony,
  • umiejętność szacowania budżetu oraz czasu niezbędnego do zakończenia zakładanych działań,
  • zagwarantowanie witrynie opieki technicznej oraz praca nad ulepszeniem jej użyteczności,
  • transparentność odnośnie planowanych wdrożeń, np. poprzez comiesięczne raportowanie i stały dostęp do statystyk strony,
  • zagwarantowanie stronie opieki technicznej i prowadzenie działań nad zwiększeniem jej użyteczności,
  • dbałość o ogólną widoczność strony www, a nie wyłącznie pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania na pojedyncze frazy.

Pracownica firmy Google podkreśla również, że solidna firma SEO w żadnym wypadku nie obieca znakomitych rezultatów z dnia na dzień, ponieważ optymalizacja strony internetowej jest procesem długotrwałym, nieraz dającym odczuwalne efekty najczęściej po kilku miesiącach działań.