Pozycjonowanie long tail, lokalne i okresowe

29 listopada 2018

Potrzebujesz dowiedzieć się, jak zamówić pozycjonowanie Krakow? Nie zwlekaj! Koniecznie odwiedź https://seo4.net/pozycjonowanie-stron/

Znamy trzy popularne sposoby pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie okresowe.

Pozycjonowanie Lokalne

W pozycjonowaniu tego typu najistotniejsze jest połączenie słowa kluczowego z nazwą danej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym uwzględnia się zazwyczaj:
– miasto (przykładowo “fizjoterapeuta Kraków”)
– dzielnicę (“sklep sportowy Stare Miasto”)
– kraj (“hostele Polska”)
Pozycjonowanie lokalne doskonale zda egzamin w przypadku przedsiębiorstw lokalnych, które kierują swoją ofertę tylko do osób mieszkających na tym samym obszarze. Taka strategia pozycjonowania jest wykorzystywana też wówczas, gdy firma ma niewielki budżet na reklamę i nie może walczyć o pozycje na frazy niezawierające dopasowania regionalnego, przykładowo zamiast “nauka gry na gitarze“, to “nauka gry na gitarze Kraków”.

Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)

Dalszy rodzaj pozycjonowania to dobre i sprawdzone wyjście dla właścicieli firm dysponujących niskim budżetem na reklamę. Dzięki należytemu dobraniu słów kluczowych, nie tylko będzie można wejść w niszę powiązaną z wybraną branżą, ale też koszty reklamy w Google Ads ulegną sporej obniżce. Pozycjonowanie na długi ogon oznacza również znacznie mniejszą konkurencję. Istotne jest także to, iż coraz popularniejszy jest trend wprowadzania specyficznych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– golarka Braun Seria 5 czarna,
– telefon Samsung Galaxy A10 biały,
– buty Nike Star Runner czarne sklep online.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezwykle ważne szczególnie dla sklepów działających w sieci. Za sprawą tego typu fraz, sklepy mające w swoim asortymencie bardzo obszerną ofertę artykułów mogą efektywniej zdobywać pożądane pozycje w Google.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe pełni specyficzną rolę przed okazjonalnymi bądź cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak Dzień Kobiet, Święto Pracy czy koncert popularnego piosenkarza. Ten wariant pozycjonowania jest bardzo efektywny, jeżeli popularna w konkretnym czasie fraza zostanie odkryta i wykorzystana ze stosownym wyprzedzeniem. Na ogół pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w branży turystycznej oraz gastronomicznej. W większości wypadków powinno się rozpocząć je na 8-10 tygodni przed interesującym nas wydarzeniem, ażeby wyszukiwarka Google zdążyła zaindeksować nową ewentualnie uzupełnioną treść witryny.

Kontakt z firmą:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]