
Usługi SEO – postaw na doświadczenie fachowców
7 marca 2020Szukasz więcej informacji o aktualnej ofercie kampanii SEO? Znakomicie trafiłeś! Skieruj się na seo4.net
Firmy lub administratorzy witryn internetowych, którzy pragną, by dotrzeć do najlepszych pozycji w wyszukiwarce, są w stanie to osiągnąć na co najmniej trzy sposoby. Pierwszy – najbardziej wadliwy – to podejmowanie starań osobiście. Nie dysponując kwalifikacjami w tematyce SEO i nie monitorując codziennie komunikatów o modyfikacjach w algorytmie Google, trudno postępować rzetelnie i – kluczowe – efektywnie. Drugi sposób to stworzenie etatu dla wprawnego SEOwca, jednakże nie każda firma może sobie na to pozwolić ze względu na budżet. Trzecie wyjście to podjęcie współpracy z agencją SEO. Wydatki wydzielone na zadania agencji SEO można dostroić do możliwości finansowych zlecającego. Zaletą współpracy z agencją SEO jest to, że oprócz speców od SEO w pracują tam także eksperci od kampanii Google Ads, kodowania, grafiki oraz copywritingu służący rzeczową pomocą w tych sferach.
Sumienna firma SEO opracowuje indywidualną ofertę dla każdego klienta
Polskich agencji SEO jest bardzo wiele. Co wziąć pod uwagę w toku wyboru podmiotu, która wywinduje do góry naszą widoczność w wynikach organicznych przeglądarek? Radzimy wybrać markę, która działa na rynku od dłuższego czasu. Liczba agencji SEO, ale także tych marketingowych i kreatywnych, co roku rośnie, co niekiedy nie łączy się z jakością usług. Wybierając agencję, która funkcjonuje od około dziesięciu lat, można mieć zaufanie, że dysponuje ona dużym doświadczeniem i może w każdej chwili pochwalić się szerokim portfolio swoich poprzednich prac. Na stronach agencji SEO zazwyczaj obecna jest sekcja z wykazem tzw. „kejsów”. Zanim zatwierdzi się umowę trzeba przeanalizować opisy takich przypadków, by samemu przekonać się, jakich rezultatów można się spodziewać po danej agencji, a także to jakie kwestie udało jej się rozwikłać i dla jakich branż pracowała. Rzetelna agencja SEO to taka, która działa przejrzyście: informuje o harmonogramie prac na najbliższe tygodnie, jak również przekazuje raporty ze zrealizowanych działań i ich efekty.
Druga niebagatelna kwestia to personalizacja oferty i dostosowanie zakresu prac do profilu działalności prowadzonej przez zleceniodawcę agencji. Jeśli agencja SEO na propozycję współpracy odpowiada w przeciągu kwadransa, a oferta sprawia wrażenie sztampowego szablonu, powinien to być znak ostrzegawczy. Po otrzymaniu pytania przedstawiciel doświadczonej agencji SEO kontaktuje się z zainteresowanym klientem, aby dopytać o pomocnicze informacje o firmie, niezbędne do przygotowania dla niej całościowej oferty. Mamy tu na myśli dane, których nie można wyszperać na własną rękę w sieci, jak np. informacja o prowadzonych uprzednio pracach SEO czy o kluczowych dla klienta usługach bądź produktach, które chce wypromować.
Rozliczenie za efekty – czy to korzystny system rozliczenia z firmą SEO?
Z nieufnością należy podejść do agencji SEO, które sugerują typ umowy z zapłatą za uzyskany wynik. W takim systemie opłata odbywa się dopiero wtedy, kiedy słowa kluczowe uzyskają uzgodnione w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (przykładowo wejdą do Top5 lub pierwszej strony wyników). To nadal często proponowany sposób rozliczeń, aczkolwiek wiąże się ze sporym zagrożeniem – można bowiem uzyskać błyskawiczny efekt za pomocą łamania zasad określonych przez Google. Systematycznie uaktualniany algorytm również nie ułatwia spełnienia obietnic składnych zleceniodawcy, więc odpowiedzialna agencja SEO nigdy nie zapewnia osiągnięcia konkretnych pozycji. Co do opłaty za usługi firmy SEO, to z rzadka bywa ona stała – tradycyjnie w pierwszych tygodniach po zawarciu kontraktu konieczne jest zaangażowanie pokaźniejszego budżetu, by wykonać dogłębny audyt SEO, a następnie wykonywać wszelkie wyliczone w nim zalecenia. W kolejnych miesiącach współpracy, jak strona klienta jest już zoptymalizowana, wydatki na działania są o wiele mniejsze.
Kontakt z firmą:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]