
Wizytówki NAP, artykuły z linkiem kanonicznym – do czego użyć PBN?
30 listopada 2022Jeżeli interesuje Cię pełna oferta PBN, skieruj się na https://pbnmarket.pl.
Żeby konsument dostrzegł twoją działalność powinieneś nie tylko złożyć stronę firmową, lecz również postarać się o jej pojawianie się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego bardzo ważna jest treść strony oraz to czy systematycznie dodawane są do niej kolejne rzetelne i przydatne dla potencjalnego klienta informacje. Lecz nie wolno również zaniedbać tzw. link buildingu, czyli pozyskiwania linków kierujących na stronę. Jedną z metod link buildingu jest korzystanie z PBN – prywatnej sieci portali.
PBN – pomocne jako komponent wieloskładnikowej strategii reklamowej
PBNy są prywatne, bo są budowane i nadzorowane przez jeden podmiot (przeważnie przez agencję SEO albo dużą agencję marketingową), który dba o jakość udostępnianych tam artykułów. PBNy są z reguły wykorzystywane jako jeden z elementów szerokiej strategii marketingowej, co wypada silnie zaakcentować, gdyż najlepsze rezultaty ich użycia widać w odniesieniu do stron, które zostały wcześniej prawidłowo zoptymalizowane pod kątem treści oraz technicznym. Prywatne sieci serwisów nie tylko dają możliwość utworzenia pokaźnej liczby linków przychodzących do strony, ale również na ich dywersyfikację, co jest pozytywnie oceniane przez wyszukiwarki. Za wadę PBNów można uznać tylko to, że ich stworzenie wymaga dużych nakładów finansowych, a potem trzeba poświęcać wiele czasu na zachowanie ich w stosownej jakości.
Jak wykorzystać PBN? Polecamy artykuły z linkiem kanonicznym oraz wizytówki NAP
PBNy doskonale sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, ponieważ można przy ich użyciu zamieszczać tematyczne artykuły sponsorowane będące wizytówką NAP. Czym jest NAP? To niejako każde miejsce online, gdzie przedstawione są najważniejsze dane telekontaktowe firmy – jej pełna nazwa, adres stacjonarny oraz telefon czy adres e-mail. Przykładowo, NAP-em jest wizytówka GMF, ale jest nim również strona w mediach społecznościowych, zakładka w ogólnodostępnym rejestrze biznesowym lub artykuł, pod którym umieszczono firmowe informacje teleadresowe.
Druga skuteczna metoda korzystania z potencjału PBNów to publikacje z canonicalem. Polegają one na republikacji wartościowych artykułów z dodaniem linku do źródła treści oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W tej sytuacji roboty wyszukiwarek zazwyczaj oceniają wyżej jakość pierwotnego artykułu, ponieważ odnajdywanie odnośniki do niego na rozmaitych stronach zewnętrznych postrzegają jako znak, że pod danym adresem kanonicznym znajdują się użyteczne, warte przeczytania teksy. Artykuły z canonicalem są najskuteczniejsze przy treściach z sektora YMYL, gdzie istotne jest wypracowanie wysokiego autorytetu, czyli tych związanych głównie z doradztwem prawnym, aktualnymi wydarzeniami medycyną oraz finansami.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO