
Usuwanie linków z Google, czyli sposób na ściąganie filtra
14 stycznia 2019Odnotowałeś nagły spadek pozycji Twojej domeny? Czy strona przestała też pokazywać się w wyszukiwarce po wprowadzeniu precyzyjnych i wypozycjonowanych wcześniej fraz? Żadne działania, mające na celu odwrócenie sytuacji, nie dają żądanych efektów? Jeżeli zaobserwujemy wyżej wymienione symptomy, oznaczać to będzie obciążenie strony filtrem Google.
Filtr Google – co to takiego?
Przede wszystkim należy wyjaśnić czym są filtry Google. Blokada pojawia się na skutek źle przeprowadzonego pozycjonowania – głównie z powodu pozyskiwania linków ze złych źródeł. W takim wypadku nakładany jest filtr ręczny, a usunięcie takiego filtra może trwać od 1 nawet do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada spowodowana została np. błędną budową strony, to mamy do czynienia z filtrem algorytmicznym i w tym przypadku usuwanie filtra Google może trwać od kilku miesięcy do roku.
Jak ściągnąć filtr ze strony?
Jedynym sposobem ściągania filtrów Google jest wykonanie listy linków kierujących do naszej strony internetowej (najlepiej zrobić to za pomocą Google Webmaster Tools), a następnie zweryfikowanie, które z nich są dla naszej strony toksyczne – działania te usprawnią nam dedykowane programy takie jak Seo odkurzacz. Po „odłowieniu” linków przeznaczonych do usunięcia z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z wykazem niechcianych linków. Cały proces wymaga od nas wiedzy i dokładności, albowiem usunięcie dobrych linków spowoduje, że nasza strona nie odzyska dawnej pozycji.
Kiedy zacząć usuwać linki z Google?
Ściągnięcie filtru blokującego domenę powinno stać się sprawą priorytetową. Podczas okresu trwania blokady strona jest w stanie utracić ogromną ilość wejść, co może skutkować poważnymi stratami finansowymi, dlatego też nie należy zwlekać z uzyskaniem pomocy u profesjonalisty. To z tego powodu powinniśmy jak najszybciej przekazać sprawę specjaliście.